This OOP amazing board game recreates the videogame action so well I'd rather play the board game than it's digital 3rd person shooter counterpart.
It basically has a neat and nasty AI that controls the bad guys, somewhat random tile disposition (minor exploring) and an action paced videogame feeling.
Its engine is card driven and hand management oriented. Your hand of cards are multipurpose: you can perform the action scripted in the card (in example, run + take cover + shoot or shoot 3 times...), A simple action (move or attack) or use the reaction icon on the card, like following a team mate that's leaving your tile, counter attack an enemy, try to evade...
Cards are at the same time your hit points, so the more actions (cards spent) or reactions you use, less hits you'll be able to take in the enemy turn phase. Lose all your hand and you are down. Survive a round and you get to draw more cards to "recover hp/actions". That mimicks the videogame "don't take DMG and restore HP" mechanics perfectly.
Enough about the game! One mini was painted like a year or two ago... Now I painted 3 locust drones there are just 2 left.
Painting tip: once the model is finished and Matt coated you might want to recover metallic shine here and there or use some final weathering: use a pencil ! Rubbing its tip against edges will give you perfect silver edge highlights, scratches, etc.
El grandioso juego de mesa descatalogado que en mi opinión imita la jugabilidad del videojuego.
Los enemigos van con un mazo de inteligencia artificial que refleja muy bien la personalidad de cada bicho en el juego, y tienes un poco de exploración y todo.
El sistema de juego es de cartas multiuso: las cartas tienen una secuencia de acción como correr, ponerse a cubierto y disparar una ráfaga a ciegas, pueden usarse como acción básica (mover O diasparar...) O como una reacción a las acciones de compis y enemigos.
Lo cachondo es que tú tú m de cartas también es tu vida. Cuánto Cuanto más gastas en acciones menos podrás recibir del enemigo. Quédate sin cartas y estás por los suelos. Sobrevive un turno con cartas y rellenaras tu mano.
Esto es muy fiel al "no recibas daño y recupérate" del videojuego.
Suficiente con la reseña!
Pinté un dron Locust hace como uno o dos años y ahora le han seguido tres más.
Truco de pintura: cuando ya has barnizado mate tus figura y quieras dar un toque de brillo a tus metálicos, usa un lápiz blando contra las aristas.