Design Your Own Mini

A..K.A. I accept suggestions/ideas.

Text only update, sorry but hope this will make someone's day (out of an experiment). Did you ever wanted a certain miniature (that doesn't exist yet) ? I mean a character (or any kind of stuff) from a book or a movie or maybe a crazy invention of your own...

This is some kind of " get out of your mind and get into my blog" post. You name it, I sculpt it. Just for fun. Your stuff may fall under light restyling/proportions-tweaking process (if necesary) to fit my other creations.

Feel free to drop me a line (even drawings iif you feel in the mood) and who knows, maybe in a month or two you'll see a pic of that bananakatana wielding frog-moose ciber-ninja warrior you allways dreamed about!

This post might self destruct in few days.
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Supongo que no lo he dicho hasta ahora asi que, acepto vuestras ideas y sugerencias.

Esta vez solo texto, lo siento... pero tal vez pueda alegrarle a alguien el dia (con un pequeño experimento). ¿ Alguna vez soñaste con una miniatura en concreto (algo que no se haya hecho ya) ? Algo sacado de un libro o pelicula, o alguna locura diseñada por ti mismo...

Deja que salga de tu mente y entre en mi blog! Dejadme unas lineas (o algun boceto si os animais) y lo tendre en consideracion para esculpirlo (por diversion, no vendo nada mas que ilusiones) tras ligeras modificaciones (de ser necesarias) para adaptarlo al resto de las figuras que suelo hacer.

Quien sabe, quizas en un mes veais fotos de una miniatura de ese ciberninja sapoalce con bananakatana con el que siempre soñasteis ;)

Puede que este post se autodestruya en varios dias asi que aprobechad.

Ghosts of Utopia








Some sort of ghost, or reanimated corpse by a spirit.
(click to enlarge full size)

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Fantasmilla o cadaver reanimado por un espiritu.
(click para tamaño completo)

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Formula:

VMC: 945 magenta, 70957 flat red, 70827 lime green, 70524 thinner medium, 510 gloss varnish.
VGC: white.
Vallejo Wash: 73205 green, 73202 pale grey.
Citadel washes: gryphonne sepia, Devlan mud.

Fan-tasm (to be gone)



Hi,nearly unreadable pic here, but it's done on purpose to avoid spoiling the final model.

It's supposed to be a ghost, well a possessed fresh corpse (someone just killed the last combat round or maybe a sacrifice). The problem here is how to make it look ghostly, apart from the paintjob wich I've already planned.

The robes were meant to make him look like floating and despite half liking them (still need a lot of work to be done there) by the time you read this I'd be destroying them unless I get flooded by " U nutz man !!1!? " style messages wich I doubt.

Problem here is that, making cartoon / comic strip-like miniatures has a lot of style restrictions. It's not that I can't sculpt ultra realistic (well I ain't that good anyway) but that it won't fit, like masters of the universe style of character into a simpsons episode. You need to simpsonize it before.

So this mini feels IMO like a rackham mini in the mitrhil miniatures range, just sort of out of place sculpt and hence, I may resculpt it to have legs and look like levitating, looking more simple and not so standing out the rest of the line.

Results, in a week (or less).

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Hola, inintelegible foto, si, pero a posta para no revelar mucho.

Se supone que es un fantasma o al menos un cuerpo reanimado (poseido!) por uno. El problema es que parezca un espiritu fantasmal un poseso, de ahi los ropajes raidos para simular el vuelo. Ya tengo la pintura en mente pero la parte inferior no me gusta, no "funciona".

Al usar un estilo de dibujos / tira cómica estoy muy limitado esculpiendo. No es que no pueda ultradetallar la miniatura, es que no quedara bien, jamas. Es como meter a He-Man en los simpsons. Pegote. A no ser que lo "simpsonices".

Asi que pese a estar a medias, veo la composición muy pretenciosa y fuera de lugar, como una mini de rackham entre un monton de minis de mithril, con lo cual según lees esto estare mutilando la miniatura (a no ser que me vea desbordado por mensajes tipo " noooo tioooo!!1! " cosa que dudo). La reharé simplemente con pies, medio levitando, pero nada de harapos fantasmales, simplificandola para que no "destaque tanto" entre la "gama" de miniaturas que hago.

Novedades esta semana (mañana mismo ?) permaneced en sintonía.



I Pity The Fool...







...and allways remember to TREAT YOUR MOTHER RIGHT!

WSF vs. WD



3D printed mini courtesy of Horacio (design) and Shapeways (printing services). Left one is WSF aka white strong flexible material. Right one is WD or white detal.

As you can see WSF retains crisp detail but ends up havig rough enough texture to drive you mad when trying to paint it.

WD on the other hand, while smooth, detail is a bit smudged and well... see the more contrasted pic. You remember old printers (paper) that worked printing in rows and thus creating small lines of white between them ? The same happens to 3d printing with WD material paralel positive lines do appear all over the surface. ( see the mohawk part )

Please remember that the Rogue Trader marine featured few entries ago was 3D printedin WSF insterad of hand-sculpted and some advices to get rid of the rough textures were given. Cheers.

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Miniaturas impresas en 3D cortesia de Horacio (diseño) y de shapeways (servicio de impresión). El mismo diseño impreso en distintos materiales; en WSF, el material de la izquierda y WD el de la derecha.

Como se puede apreciar el WSF retiene mas detalle pero su textura rugosa (mordiente) es una pesadilla a la hora de pintar tu figura, ademas de dar un efecto poco agradable a la vista.

El material WD por otra parte es mas suave al tacto pero el detalle esta algo mas difuminado y... mirad la fotografía mas contrastada: recordais las impresoras de papel antiguas que imprimian franjas dejando entre ellas pequeñas lineas de separacion de papel "sin pintar" ? lo mismo pasa aqui, aparece un relieve en positivo en forma de lineas paralelas (ver el peinado mahawk para mas detalle).

Recordad que el marine estilo rogue trader fue impreso en WSF. En la propia entrada di buena cuenta de como lidié con la textura.