Feed my Frankenstein








 
 
 
Again, a pale base color (AP necrotic flesh) highlighted (VMC german yellow) washed and glazed in green and blue (both hues usin AP inks and its Vallejo wash counterparts) respectively to achieve a classic/ cartoon look.

VGC extraopaque (dark) grey washed in AP dark tone and final tuch ups to tweak contrast.

Fun and relative quick sculpt/ paintjob. He's on a 20mm square base so for my standards it's a walking pile of muscle.

Dunno what's next. Suggestions accepted ;)
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De nuevo una base muy clara  (AP necrotic flesh) iluminada (VMC german yellow) y lavada y velada unas cuantas veces en verde y azul (ambos tonos en AP y Vallejo). Quería un aspecto clásico. Tal vez exagerado como de dibujos animados...

VGC gris extra opaco lavado en negro y luces varias, con algún retoque que otro en los colores para ajustar el contraste.

Una pieza rápida (relativamente) y divertida. Está en una base de 20mm así que para mi estándar es una jodida montaña de músculos andante.

Ni idea que será lo siguiente, se aceptan sugerencias ;)

How to make a monster



 
 
Lately I've seen people being little upset due to 1st attempts at sculpting. Most common issue is that people try to work in one sitting instead of layers (letting the previous layer to set and harden so next layer won't warp shapes and proportions you did before).

So I atempted to knock off 3 birds with a rock; trying to show how far I went sculpting before I switched materials (so you can appreciate I did it in 2 sitting, judging by putty color), to present a propper halloween post and also to thank the participation on my blog lately.

On a side note, I stretched it way too much. I'd say it's safer (considering such miniature of course, other scales may vary) to do feet and body shape in one go, then arms, then its head to finally move into details.

It's already painted so If weather allows it, I'll be taking pics and posting it in technicolor!

Coming next; how to paint a monster...


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Últimamente me he encontrado con gente (Villano, por ejemplo) que está empezando a modelar y he visto que el error mas común en el 100% de los casos es la metodología, no la falta de practica o talento. Al principio se intenta ir a saco y hacer la figura de una sentada, cuando lo óptimo es trabajar por "capas" dejando secar o endurecer las anteriores para no aplastar o deformar lo que hasta ahora hemos hecho.

Así que he intentado matar 3 pájaros de un tiro; mostrar cuan lejos he podido llegar modelando hasta cambiar de masilla (endureciendo la anterior) para que se vea la diferencia de color, hacer una entrada algo mas digna de halloween (fecha especial ara un servidor) y de paso agradecer los niveles de participación en el blog.

Como nota, decir que no hagáis esto en casa chicos. He estirado mucho el chicle y lo mas seguro sería hacer pies y cuerpo primero, por ejemplo, luego con eso endurecido, brazos y cabeza y en otra sesión detalles como la ropa, el pelo...
 
Ya está pintado, si el mal tiempo lo permite mañana subo fotos en technicolor!

Próximamente; Cómo pintar un monstruo.

Happy Halloween... wedding ineed. Hallowedding ?







Someone else comisioned me for a wedding cake topping sculpture. It took me about a month to complete. Used both airbrush and standard method. It had so many issues...

On a side note, he's a cop, he works making chocolate eggs with tiny toys inside.

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Alguien mas me encargó otro muñecos de pastel de boda y aquí están; habré tardado un mes en terminarlos y he usado pincel y aerógrafo a partes iguales. Me ha dado taaaantos problemas. Pero eso es otra historia...
 
Nota, el marido es poli, ella hace bebos klingon.

The Day The World Went Away









 
 
Yet another conversion. Another fun painting project using just 3 colors: warpaint's necrotic flesh (everything, then non flesh parts highlighted with bone color), vallejo heavy grey (shoes) and vallejo's oil steel (metals).

Green+Blue "ink" (warpaints) over visor and flak vest (back), then an overall blue  warpaint ink on the same zones plus helmet and robes (arms).
 
Warpaints red ink here and there (flesh, nose pus sack) then strong tone "ink" (flesh parts+gun and watch).
 
Gloss varnished all the model, then dark tone ink also from warpaints, and finally vallejo's matt varnish allover.

Tricks you should know:

- Do not use lots of paints; use one or two then tint it to different shades with washes (called inks in the warpants range).
 
-Better than gloss varnish for the visor; use Vallejo's STILL WATER EFFECT. It will give it volume (forming a drop) and it's extra glossy.
 
-Tamiya Clear red. Let it seta little then apply to the model. Best blood effects ever. Period.

Want more info about the conversion work? ...check out next post! Till then, thanks for reading!


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La lista de colores y proceso está mas arriba, en ingles. Sorprendentemente me leen mas desde "fuera" así que empezaré a economizar mis blogueos. Si alguien tiene dudas que pregunte y gustoso le contesto :)

Trucos:

-Usa un color o dos (claros) para pintar TODA la mini. Luego tiñe las zonas con tintas y lavados.

-Mejor que el barniz brillante (para cristales) probad el efecto agua de vallejo. Ejemplo, visor del casco.
 
-Tamiya Rojo Transparente, el mejor efecto de sangre. Punto.

Mas info sobre la conversión en la próxima entrada. Gracias por la visita!

Necromurga (Mutazoide Mayor)








 
 
 
Original mini (now OOP) from Sergi V.S. a rockin' role model and inspiration to me. I went nuts with this one. 1st painted flesh parts with airbrush (pre shading, base and lights) It was awesome and smooth but somehow Blanche's spirit possessed me and started messing up things with gallons of washes.

Literally there is no light, just shadows, as I washed darker and darker with some glazes in between.

Final dirty touch was gloss varnishing it and then giving him a strong tone (army painter) then wiping off excess with my finger. Again, Vallejo's matt varnish works wonders. Also used Still water effect (as I created a pool on the base) with tiny drops of transparent green, green model wash and pigments, from the same manufacturer.


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Miniatura original (descatalogada) de Sergi V.S. todo un héroe (metaaaal!) para mi e inspiración. Se me fue un poco la pinza aquí. 1º hice un re sombreado, base y luces de la carne a aerógrafo. Vamos, suave como el culito de un bebé. Mini terminada. Luego me poseyó el espíritu de Blanche y empecé a guarrear con litros de lavados.

Literalmente no hay luz, son todo sombras a base de lavados y veladuras intermedias para cohesionar los colores.
 
Al final, barniz brillante, un lavado strong tone de army painter y quitarle el exceso con el dedo y ale. Mate Vallejo, efecto agua, pigmentos, verde transparente y model wash verde oscuro. 
 

zomBEER










Quick and fun paintjob, mostly Army Painter's necrotic flesh (brush on), then dark and strong tone washes with touches of purple wash. Vallejo's heavy goldyellow or the beer mug and few blood splats done in tamiya clear red.

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Rapidito y divertido. Necrotic Flesh a pincel, de army painter y unos lavados strong, dark y púrpura. Amarillo denso de vallejo para la jarra de cerveza y unas salpicaduras de Tamiya rojo transparente.

Living Dead *wip*... Girl



Original mini sculpted by Sergi V.S. for Farsa's Wagon. Really cute. I painted her in the late 90s. About a month ago I decided to give INSTAMOLD a go, a suggested by many fellow bloggers, plus I teached a couple of things about mouldmaking to my wife (she moulded and casted it in greenstuff).

While she was creating her 1st terrain piece ever (!) I took care of the blades with a xacto knife, drilled a couple of holes here and there, and sculpted several details, like "evil dead" eyes, longer hairdo, arm's bone, etc. in tamiya epoxy putty. It works like greenstuff but setting time is longer and results are quite harder.

So this happens when a girl is bitten by a blob of undead putty!

You can see her painted in detail in my previous post. Sorry for the bad quality pics. I've been using iphone's cam way too much. Thanks for watching!




Miniatura originalmente modelada por Sergi V.S. para Farsa's Wagon. Muy mona. La pinté allá por los 90s. Mi intención era usar por fin el INSTAMOLD tal como me habían sugerido ya unos cuantos blogueros, asín que aproveché para darle a mi mujel una mini clase de moldes. El casting es por presión, utilizando masilla verde.

Mientras ella hacía su 1ª pieza de escenografía (!) yo le amputé un brazo, las espadas, hice un par de bujeros y con masilla epóxica tamilla añadí detalles como ojos "posesión infernal", un peinado mas largo, etc. Esta masilla tiene n tiempo de curado mas prolongado que la verde y fragua as dura.


Y esto es lo que pasa cuando te muerde un pedazo de masilla nomuerta!

Mas detalles sobre la pintura en mi entrada anterior. Perdón por las fotos, últimamente uso mucho la cámara del teléfono. Gracias por pasarse por aquí, mozos!